вторник, 25 септември 2007 г.

Гълъби

Колкото и да са добри музикалните инструменти само човешкият глас има индивидуалност. Би могло да се каже , че когато хората свирят на даден инсртумент, те все пак му придават доза индивидуалност , да, но все пак гласът е ненадминат.
Днес един гълъб обикаляше около мен. До краката ми имаше разпиляни от тези, хм ...не знам как се казват ...ами, бисквити във формата на риби (чудя се кой ги измисля тези неща, или по-скоро как). Та, седя аз неподвижен за да видя дали ще се приближи...той започва да описва полукръгове около мен без да скъсява разстоянието, още не е уверен явно. Продължавам да не мърдам, казвам си, ще му дам малко време да свикне със ситуацията. Аз се стремя да изглеждам като пън, но сигурно гълъбът може да направи разликата. В един момент се заковава и ме поглежда, е не точно понеже очите му гледат настрани, но схващате ситуацията. Точно тук започва да става интересно...той става все по-смел, приближава се. Целият този увод беше просто за да се влезе в обстановката. Това което наистина искам да кажа е следното. Цялото поведение на гълъбът сякаш се подчинява на компютърна програма, така че не е правилно да се говори че е станал по-смел. Би било интересно да се допусне следното. Поведението му се ръководи от поредица от команди. В даденият случай се изисква също и известна доза моделиране или симулиране на ситуацията, т.е. преценяване на рисковете. Когато рискът е оправдан се включва друга програма от защитни механизми, нещо като шалтери които се изключват при всяка крачка към целта (храната). След като се приближава и отдръпва няколко пъти без реакция от моя страна, значи статистически шанса да не мръдна още един път е доста голям. Сега, разбира се, гълъбът не знае че си има работа с Homo sapiens от който всичко може да се очаква, но спрямо повечето видове подобно поведение би свършило работа.

3 коментара:

Bla каза...

С други думи, there is no spoon! :D

FeliX Kotkov каза...

Хех колко си квантов! Аз пък се сетих за една друга история.
Значи уводът е, че съм в Благоевград на фест и съм прикована по служебни задължения на по три постановки на вечер. Отегчена и претоварена на петия ден се размотавам сама из парка на града. Край на увода. Запленена съм от врабчешка история. Значи идва от някъде един врабец с едно голямо зрънчо в уста(човка). Гъзар е. Щастлив гъзар. Ръфа там, дзвери се, голяма радост, голямо зрънчо, ти казвам. Идват от някъде други врабци, ама той само изправи перушината и те се мотаят наоколо като жалки гаврошчета. Ниски са ви шапчиците - им вика нашият, без да е гледал "Бандите на Ню Йорк".
Обаче по едно време тъ дъ дъ дъъъм - идва един по голям. Огромен. И с три скока - цак-цак-цак влиза по гъзарски на досегашния горд зрънчопритежател. Безнаказано му взима зрънчото и излизта. нашият отправя тъжен поглед към небето и успява да изрони само едно "Чик". Вече е половин врабец - няма щастливо чик-чирик без голямата жълта пръчка.
Програма, би рекъл ти. Но да ти кажа това съм го виждала и сред непредвидимото(бе може и да е предвидимо всъщност) "българско човечество". Особено сред тези, които мятат скъпи салфедки по заведенията.
Всичко е природа.

Bla каза...

Направо ми доуби hongover-ското сутрешно насторение с тая покъртителна история. :)